Hylkäsin D6-järjestelmän, ja korvasin sen D20-järjestelmällä. Sitä en kuitenkaan itse väsännyt, vaan eräs henkilö auttoi minua.
Ensimmäinen esimerkki, satunnaisluku halutaan minimiarvon ja maksimiarvon väliltä:
KOODI:
[rand]X,Y[/rand]
Tulos:
Satunnaisluku (X,Y) : X-Y
Toinen tapaus, satunnaislukualue on määritelty maksimin avulla:
KOODI:[rand]X[/rand]
Tulos:
Satunnaisluku (1,Y) : 1-Y
X ja Y ovat muuttujia, joten korvatkaa vain ne haluamilla luvuilla
Haluamaisen nopan saa helposti BBcodella:Kalmankukka kirjoitti:Konfliktitilanteessa, esimerkiksi jos hahmo haluaa lyödä vastustajaansa, hän heittää D20 nopalla, ja yrittää saada tulokseksi vähemmän kuin oman hyökkäysarvonsa. Esimerkiski jos hahmon Taistelutaito X on 15, hänen tulee heittä nopalla 15 tai alle, jotta hän osuu. Vastustaja voi kuitenkin yrittää väistää heittämällä Ketteryyttä. Hänelle ei riitä, että hän saa alle ketteryyspistemääränsä, hänen on saatava enemmän alle, kuin hyökkääjän. Esimerkiksi hyökkääjän hyökkäys on 15 ja hän heittää 12, tulos menee kolmella alle; puolustajan Ketteryys on 15, ja hän heittää 13. Hyökkääjän nopanheitto meni enemmän alle, joten hän osuu ja lämäyttää toista hahmoa turpaan.
Ensimmäinen esimerkki, satunnaisluku halutaan minimiarvon ja maksimiarvon väliltä:
KOODI:
[rand]X,Y[/rand]
Tulos:
Satunnaisluku (X,Y) : X-Y
Toinen tapaus, satunnaislukualue on määritelty maksimin avulla:
KOODI:[rand]X[/rand]
Tulos:
Satunnaisluku (1,Y) : 1-Y
X ja Y ovat muuttujia, joten korvatkaa vain ne haluamilla luvuilla